Végzetúr játékleírás

A történet

törpe hősA valaha virágzó ghallai civilizációt, a mesés rpg világot elpusztította egy szörnyű Ellenség. felperzselte a felszínt, szinte minden életet megsemmisítve. A túlélők a hegyek mélyén rejtőztek el, és megkezdődött a száműzetés. A legalkalmazkodóképesebbekből alakult ki a galetkik társadalma. Még a hegyek mélyén élő szörnyekből és egyéb életformákól képesek voltak a lélekenergiát kinyerni, és azt saját testük és erejük fejlesztésére fordítani. Hosszú idő telt el, és a galetkik soha nem adták fel a reményt, hogy a Felszínt visszahódítják. Meedződtek, és végül eljött a nap, amikor kiléptek a Felszínre, és kihívták az Ellenséget. Brutális küzdelem volt, borzalmas veszteségekkel, amely során a galetkik végül győzedelmeskedtek.

ősellenségA csata során azonban az Ellenség megfertőzte elméjüket és az ezerévnyi keserűséget és szenvedést pusztító gyűlöletté változtatta. A lélekenergiától irtóztató hatalmúvá vált galetkik egymással kezdtek harcolni és egy galetki pusztulásakor olyan tömegű lélekenergia szabadult fel, hogy az gyakran ellenfelét is megölte. Ezen balsorsú csatákból alakultak ki az eget borító szennyezett porfelhőkig érő vortexek. A bolygó nem tudta elkezdeni regenerációját, amikor már tulajdon felszabadítói pusztították még tovább.

elfajzott galetkiA magukat most már végzeturaknak hívó galetki lordok, látva a pusztítást, végül kényszermegállapodást kötöttek. Csatáik során a legyőzött végzetúrtól elorozhatják lélekenergiája egy részét, de nem pusztíthatják el. De a felszínre visszatérő többi faj lélekenergiája vagy az Ellenség rejtőzködő csatlósai azonban szabad prédák.

A játék során te is egyike vagy a bolygót uraló végzeturaknak. Hívj ki más végzeturakat, vedd lélekenergiájukat, legyél még hatalmasabb - hogy végül az isteni hatalmadat arra használod, hogy lerázod az Ellenség fertőzését, amely megtébolyítja elmédet, vagy újabb világokra lépsz át, és azokat is bekebelezed - ez még a jövő titka.

A játék

ezeréves lélekAz rpg online játék kezdetekor létrehozol egy karaktert, a későbbiek során őt irányítod. Egy játékosnak egy világon csak egy karaktere lehet, a visszaélések elkerülése végett. A játék során más játékosok karaktereivel és a gép által irányított szörnyekkel csatázhatsz, fejlesztheted karakteredet, varázstárgyakat szerezhetsz. Lehetőség van szövetségek alapítására és különleges képességeket adó szövetségi épületek fejlesztésére. A játék kezelése nagyon egyszerű, minden egyből világos lesz. Ahogy előrehaladsz a játékban, úgy nyílnak meg majd előtted újabb lehetőségek.

A karaktered

földsárkányKaraktered már így is számottevő hatalommal rendelkezik, hiszen egyike voltál azoknak, akik száműzték az Ellenséget, és győzedelmeskedtek. Ezen a világon senki nem képes hatalmaddal szembeszállni - kivéve a többi végzeturat. Ahhoz, hogy fölébük kerekedj, hatalmadat kell növelned. Szerezz lélekenergiát, akár a bolygón fellelhető gyarló lényekből, akár a többi végzetúrból, és fejleszd belőle tulajdonságaidat, képességeidet:

Fizikai képességek

varkaudar avatár Erő: Minél hatalmasabb erővel rendelkezel, annál nagyobb sebzést vagy képes okozni ellenfeleidnek a fizikai harcban.
Támadás: Ettől függ, mennyire vagy jó harcos, mekkora eséllyel találod el ellenfeledet.
Védekezés: Ahogy a támadás a találat esélyét növeli, úgy a védekezés az ellenfél találatának esélyét csökkenti.
Egészség: Az egészségedtől és a szintedtől függ, mennyi sebzést vagy képes kibírni.

Mágikus képességek:

gyíkmágus IQ: Ha ellenfeleddel varázspárviadalt vívsz, elméitek egymásnak feszülnek. Minél nagyobb az IQ-d ellenfeledénél, annál nagyobb az esélye, hogy a varázslat teljes sebzést okoz, és nem kerüli el ellenfeled.
Taumaturgia: Minél magasabb a taumaturgiád, annál nagyobb mértékben nő a varázslatod sebzése vagy egyéb hatása.
Mágia: A mágiádtól és szintedtől függ, mennyi varázspont áll rendelkezésedre.

További jellemzők:

Szint: A szintedet nem lélekenergiából növeled. A játékban megvívott csaták során tapasztalati pontot kapsz, az erősebb ellenfelekért többet. Bizonyos mennyiségű tapasztalati pont megszerzésével a szinted automatikusan nő. A szint befolyásolja, hogy mennyi életpontod van, milyen varázslatokat tanulhatsz meg, milyen tárgyakat használhatsz. Szintlépéskor az életpontod és varázspontod maximálisra töltődik.
Életpont: Ha sebződsz, életpontod csökken. Ha ÉP-d 1-re csökken, pihenned kell, nem fogadhatsz és indíthatsz új kihívást, amíg nem erősödsz meg eléggé. Az ÉP-d idővel visszanő. Véglegesen meghalni nem lehet, hiszen a párviadalok nem halálig mennek.
Varázspont: A varázslatok használatához szükséges, ha elfogy, nem tudsz varázsolni. A VP-d folyamatosan nő vissza.
Tapasztalati pont: Csaták során szerzed, ha elég sokat gyűjtesz, szintet lépsz.
Lélekenergia: A lélekenergiával fejlesztheted tulajdonságaidat, és vásárolhatsz érte új relikviákat és varázslatokat. Vigyázz, ha vereséget szenvedsz, ellenfeled elrabolhat belőle!

Relikviák

animált kolosszusA végzeturakat túlzottan lefoglalja az egymással való csatázás, pedig a bolygó számos kincset rejt. Letűnt korok megannyi relikviája, amelyek után fáradhatatlanul kutatnak a lélekkufárok, és ha megtalálnak egyet, azonnal felajánlják egy végzetúrnak eladásra. A végzeturakat a lélekenergián kívül már semmi nem érdekli, így a fizetőeszköz is ez - lélekkristályokba zárva cserél gazdát az értékes esszencia. Időnként felszínre bukkan egy-egy őskő is, amelynek készítésének titka a Felszínre való visszatéréskor elveszett. Az őskövek hihetetlenül koncentrált mennyiségben tárolják a lélekenergiát, ezért a végzeturak ezekért különlegesen ritka relikviákat vásárolhatnak.

csáp lordA lélekkufártól vásárolt relikviákat karaktered erősítésére használhatod, beállíthatod, hogy mely fegyvert, páncélt és pajzsot használd, és amire már nincs szükséged, el is adhatod a kufárnak.

Nyílt titok, hogy a lélekkufárok a bolygó leghatalmasabb végzeturainak szolgálatában állnak, végső soron az ő számukra gyűjtik a lélekkristályokat és ősköveket, ezért aki megpróbálja elpusztítani őket, uruk haragjával kell, hogy szembenézzen.

Varázslatok

kyorg ősmágusA végzeturak nem bíznak pusztán fizikai erejükben, folyamatosan igyekeznek mágikus arzenáljukat is bővíteni. Folyamatosan kutatnak varázstekercsek után, amelyekről új, még hatalmasabb varázslatokat tanulhatnak meg. A lélekkufárok kínálatában időről-időre felbukkannak ilyen tekercsek, és a végzeturak kapva kapnak ezek után.

Mint ahogy beállíthatod, mely relikviákat használd a harcban, arra is lehetőséget kapsz, hogy megadd, mely varázslatot fogod a csata kezdetén alkalmazni. A legtöbb varázslat pusztán sebzi ellenfeledet, de később találhatsz trükkösebb tekercseket is.

Hordák

homokféregA végzeturak tombolása nyomán azért a világ még nem hullott teljes káoszba, még léteznek csoportok, ún. Hordák, amelyek tagjai egymást nem támadják. A Rubin Horda tagjai elsősorban a fizikai erejükben hisznek, brutálisak és kegyetlenek, az ő párbajaik nyomán jött létre a legtöbb vortex. A Smaragd Horda tagjai épp ellenkezőleg, a mágiát tekintik a hatalomhoz és a halhatatlansághoz vezető útnak. A Zafír horda tagjai tökéletesen uralják testük biológiáját, regenerációs képességeik kiemelkedőek. A Gyémánt horda tagjai afféle elitisták, tökélyre vitték a lélekenergia elszívás művészetét, de gyakran abba a hibába esnek, hogy alábecsülik ellenfelüket.

A játék kezdetén, a karaktered létrehozásakor el kell döntened, melyik hordába tartozol. Hordát később lehet váltani, de ez igen költséges. A saját Hordád tagjait portyázásaid során nem támadhatod, de bármelyik másikat igen. Minden Horda tagjai rendelkeznek valamilyen speciális képességgel.

Rubin: A fizikai harcban nagyobb eséllyel találnak, és több sebzést okoznak.
Smaragd: Varázslataik több sebzést okoznak, és nagyobb eséllyel találnak. Ezenfelül több varázspontjuk is van.
Zafír: A harcban kevesebb sebzést szenvednek el, és ÉP-jük és VP-jük gyorsabban regenerálódik, a gyógyító hatásoktól is többet gyógyulnak.
Gyémánt: A győztes portyázás során több lélekenergiát tudnak szerezni, a vesztesben pedig kevesebbet veszítenek. Ezenkívül a lélekkufártól is olcsóbban vásárolhatnak.

Harc

mélységi démonVégzetúrként vadászhatsz a többi végzetúrra, vagy más teremtményekre. A végzeturakon kívül a bolygó egyetlen más teremtménye sem jelent kihívást, ezért győzelmedben biztos lehetsz, a kérdés inkább csak az, találsz-e zsákmányt, és ha igen, mennyi lélekenergiát nyersz ki belőle. Ehhez a Vadászat menüpontot kell használnod. A vadászat általad meghatározott ideig tart, amíg vadászol, nem támadhatsz végzeturakat.

A végzeturak a teremtményeknél már keményebb diót jelentenek, a győzelmed korántsem garantált. Ha egy végzeturat akarsz kihívni, a Portyázás gombot használd. Ekkor kiválaszhatod, hogy ki legyen az ellenfeled.

monozoidA párviadal során, amikor megpillantjátok egymást, rohanni kezdtek egymás felé, és közben egy-egy varázslatot dobtok egymásra (varázslatot a smaragd horda tagjainak a 2., a többieknek a 3. szinttől lehet tanulni). Ezután egymásnak estek, félelmetes végtagjaitokkal és fegyvereitekkel szaggatni kezditek egymást. A csata általában gyorsan véget ér, az egyik végzetúr megadja magát, és legyőzője a lélekenergiáját veszi.

A harc első körében tehát a beállított támadó varázslatot használjátok, ha van rá elég varázspontotok. Itt az IQ és taumaturgia a döntő. Ezután jön a fizikai harc, ahol az erő, a támadás és a védekezés a fontos. Ha valaki más támad meg téged, akkor a csata leírását megkapod üzenetben.

A párbaj szabályai

A párbaj során kereshetsz véletlenszerűen választott ellenfelet, vagy kihívhatsz konkrét végzeturat.

  • Nem támadhatod meg ugyanazt a játékost 8 órán belül kétszer.
  • Ha életpontod a maximális érték 15%-a alatt van, nem támadhatnak, és te sem támadhatsz olyat, akinek alacsony az életpontja.

Szövetségek

ogreSzövetséget ebben az rpg online szerepjátékban bárki alapíthat. Miután megalapítottál egy szövetséget, meghívhatsz más játékosokat, hogy csatlakozzanak. Fontos, hogy a szövetség tagjainak azonos Hordához kell tartozniuk, és egy játékos csak egy szövetség tagja lehet. A szövetségnek lehetősége van saját építményeket fejleszteni, amelyeket a szövetség tagjai használhatnak. Ezek erősebbé teszik a tagokat, és védelmet nyújtanak nekik. A fejlesztéshez a harcban szerzett lélekenergiát lehet felhasználni. Sok fejlesztésnek előfeltétele, hogy egy másik fejlesztés előtte elkészüljön.

Segítő kéz: Egy szövetségi társadat segítheted úgy, hogy erőd egy részét átmenetileg átruházod rá. Ekkor összes tulajdonságod a meghatározott értékkel lecsökken, és a megsegített klántárs tulajdonságai ennek arányában megnőnek - de csak akkor, ha őt támadják, ha ő támad, akkor ez a segítség nem számít. Ez a képesség elsősorban akkor hasznos, ha a szövetségi tagodra valaki vagy valakik "rászállnak", te viszont aránylag biztonságban érzed magad.

Hadüzenet: Egy szövetség hadat üzenhet egy másiknak. Ha két szövetség háborúban áll, a tagjaik közötti csatáknál nincs lélekenergia csökkenés több támadás esetén, és gyakrabban lehet támadni ugyanannak a játékosnak (1 óránként). A győzelemnél a lélekenergia zsákmányt csökkentő épületek és szakértelmek ilyenkor nem működnek. Egy klán megadhatja magát, ekkor a vesztes klán lélekenergiájából a győztes klán kap.

Béke: Két különböző hordába tartozó szövetség békét is köthet. Ekkor egymás tagjait nem támadhatják. A béke felbontása esetén van 8 óra, amikor még továbbra sem támadhatnak.

Szakértelmek

4. szinttől karaktered szakértelmeket is fejleszhet ami még jobban hasonlóvá tteszia játékot az rpg szerepjátékokhoz. Ezek legtöbbje nem a csatát befolyásolja közvetlenül, hanem más fejlődési lehetőségeket kínál. Például, ha elsajátítod a csapdakészítés szakértelmet, foglyul ejthetsz és beidomíthatsz állatokat. A szakértelmek fejlesztése is lélekenergiába kerül, ezért döntened kell, a zsákmányolt mennyiséget milyen arányban költöd tulajdonságokra, relikviákra, szakértelmekre és szövetségi épületekre.